هزینه اکوکاردیوگرافی قلب

هزینه آنژیوگرافی قلب در سال 1403

آنچه می خوانید...
هزینه آنژیوگرافی قلب

یکی از ذغدغه هایی که برای هر فردی که نیاز به آنژیوگرافی قلب پیدا می کند، هزینه آنژیوگرافی قلب است. هزینه معینی نمی توان برای این مورد تعیین کرد، چرا که بع شرایط مختلفی بستگی دارد. اینکه در بیمارستان خصوصی یا دولتی انجام شود و یا اینکه در تهران و یا شهرستان انجام شود، بستگی دارد. بیمه تحت پوشش فرد نیز در هزینه های آنژیوگرافی تاثیر دارد. ممکن است سایر جراحی ها همچون آنژیوپلاستی . گذاشتن بالون قلب همزمان با آنژیوگرافی انجام شود، همه این کارها بر هزینه آنژیو تاثیر می گذارد.

عوامل موثر بر هزینه های آنژیوگرافی قلب

از متداول ترین سوالاتی که برای بیماران در خصوص آنژیوگرافی قلب پیش می آید، هزینه های آن است که چه مواردی بر هزینه های آن تاثیر می گذارد. چرا که هزینه های هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است. هزینه این روش تنها مربوط به مرحله معاینه نیست و شامل هزینه های مربوط به خدمات تسهیلاتی، خدمات پزشکی و بیهوشی می باشد.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید و می خواهید از هزینه های دقیق آنژیوگرافی مطلع شوید، می توانید فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
شماره تماس شما با موفقیت ثبت شد.
شماره تماس شما ثبت نشد ! لطفا مجددا تلاش نمایید.

در حالت کلی، عوامل موثر بر هزینه های این روش به شرح زیر است :

خدمات تسهیلاتی

خدمات تسهیلاتی آنژیوگرافی قلب اقداماتی است که در طی عمل اختصاص داده می شود و می تواند شامل هزینه هایی همچون هزینه های ابزار و تجهیزات باشد. این ابزار و تجهیزاتی که استفاده می شود بسته به فرد کم و زیاد می شود. می تواند تجهیزات کم تر یا بیش تری در حین جراحی برای فرد استفاده شود.


خدمات پزشکی

هزینه های مربوط به خدمات پزشکی مربوط به اقداماتی است که پزشک طی این روش روی فرد اعمال می کند که از جمله آن های می توان به مراحل مختلف آنژیوگرافی قلب، تفسیر نتیجه تست آن و مراقبت و اقدامات پس از این روش اشاره نمود.


بیهوشی

آنژیوگرافی قلب در بزرگسالان بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود و فقط با استفاده از بی حسی، این روش روی افراد صورت می گیرد. اما برای کودکان قضیه کمی متفاوت است و باید با استفاده از بیهوشی این روش روی آن ها انجام شود. این فرآیندها هزینه های جداگانه ای دارند که درصد بسیار کمی شامل خود هزینه آنژیوگرافی است.


سایر هزینه ها

علاوه بر موارد ذکر شده، آنژیوگرافی می تواند هزینه های دیگری را نیز دربر گیرد. به طور مثال امکان اینکه طی تست آنژیوگرافی پزشک تشخیص بیماری های دیگری را که مربوط به عروق کرونری است دهد. به همین دلیل است که شاید نیاز باشد تا فرد برای درمان هر چه صریع تر اقدام کند تا خطری جدی را برای وی به دنبال نداشته باشد. همین می تواند هزینه ها را افزایش دهد.

شدت بیماری نیز در هزینه های این روش می تواند تاثیرگذار باشد. فردی که به بیماری خفیف عروق کرونری دچار است می تواند با کمترین تغییرات مثبت درمان شود و همین امر هزینه های زیادی را به دنبال نخواهد داشت. اما زمانی که شدت بیماری زیاد است، پزشک پشنهاداتی همچون تجویز دارو و یا جراحی را برای درمان ارائه می دهد، همین موارد هزینه های جراحی را افزایش می دهد.

در حالت کلی اینکه فرد تحت پوشش بیمه درمانی باشد یا خیر و اینکه تحت پوشش چه نوع بیمه درمانی باشد سبب تفاوت هزینه ها می شود.

به طور کلی هزینه های آنژیوگرافی قلب با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند کم تر یا بیش تر از حد نرمال و تعیین شده باشد، خلاصه ای از عوامل موثر بر هزینه های آنزیوگرافی به شرح زیر است :

  • مدت زمانی که بیمار در بیمارستان بستری می‌شود
  • داروهایی که بیمار باید مصرف کند

تعداد و نوع استنت هایی که در زمان آنژیوگرافی در رگ بیمار به کار گرفته شده ( تا قبل از اجرا شدن طرح سلامت هزینه‌ی استنت ها تقریبا در حدود شش میلیون تومان بود که این مبلغ بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی قرار دادن فنر در نظر گرفته میشد اما با اجرای طرح سلامت  خوشبختانه این هزینه به یک میلیون و ششصد هزار تومان کاهش یافته)

دکتر پریسا مولایی

دکتر پریسا مولایی

متخصص قلب فارغ التحصیل ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتری پزشکی عمومی بورد تخصصی قلب و عروق از دانشگاه تهران سال ۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *